.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
پرافتخارترین های تاریخ جام حذفی

به گزارش «تابناک»،مظلومی در حال حاضر سومین فردی است که هم به عنوان بازیکن و هم به عنوان قهرمان جام حذفی شده است. علی دائی و امیر قلعه نویی دو فردی بودند که هم به عنوان بازیکن و هم به عنوان بازیکن قهرمان جام حذفی شده اند. امیر قلعه نویی در فصل ۷۴ به عنوان بازیکن به همراه استقلال قهرمان جام حذفی شد و در سال های ۸۰ و ۸۶ نیز به عنوان مربی توانست استقلال را قهرمان این رقابت ها سازد.

علی دائی نیز در سال ۸۳ به همراه صبا باطری و به عنوان بازیکن این تیم قهرمان جام حذفی شد و در سال های ۸۹ و ۹۰ نیز به همراه پرسپولیس و این بار در قامت سرمربی این تیم قهرمان جام حذفی شد. پرویز مظلومی نیز در سال ۵۷ به همراه تیم استقلال قهرمان جام حذفی شد و حالا این شانس را خواهد داشت که همچون دائی و قلعه نویی هم به عنوان بازیکن و هم به عنوان مربی فاتح جام حذفی باشد. مظلومی در حال حاضر پنجمین فردی است که هم به عنوان بازیکن و هم به عنوان مربی راهی فینال جام حذفی شده است.

فرهاد پورغلامی سرمربی فعلی تیم ملوان بندر انزلی ، در سال های ۵۶ و ۶۹ به همراه ملوان قهرمان جام حذفی شد و در سال گذشته موفق شد چهارمین مربی باشد که توانسته هم به عنوان بازیکن و هم به عنوان مربی راهی فینال جام حذفی شود. قبل از او مهدی تارتار که در فصل ۷۳ با بهمن قهرمان جام حذفی شده بود، در فصل ۸۷ با راه آهن به فینال جام حذفی رسیده بود.

پرافتخارترین مربیان : علی پروین و بهمن صالح نیا

علی پروین ۳ بار با پرسپولیس در سالهای ۶۵ ، ۷۰ و ۷۷ و بهمن صالح نیا نیز ۳ بار با ملوان در سالهای ۵۵ ، ۶۵ و ۶۹ موفق به کسب جام قهرمانی شده اند و پرافتخارترین مربیان در تاریخ جام حذفی هستند. در بین مربیان خارجی فاتح جام نیز لوکا بوناچیج با سپاهان دو بار جام قهرمانی را بدست آورده است .

پرافتخارترین تیمها در تاریخ جام حذفی

تیم فوتبال استقلال با به دست آوردن شش عنوان قهرمانی و ۹ بار حضور در دیدار نهایی مسابقات فوتبال جام حذفی باشگاه‌های کشور،‌ با احتساب نایب قهرمانی بیشتر، پرافتخارترین تیم در این رقابت‌هاست؛ افزون بر این که تیم‌ پرسپولیس، هم با پنج قهرمانی، جزو پرافتخارترین تیم‌های این رقابت‌هاست و تیمهای ملوان و سپاهان هر کدام با ۳ قهرمانی در مکانهای بعدی قرار دارند .

برترین گلزنان تاریخ جام حذفی ۱. محمد احمدزاده : ۲۶ گل ۲. فرزاد آهک پور : ۲۳ گل ۳. فرشاد پیوس :۲۲ گل پرگل ترین بازی های تاریخ جام حذفی داماش تهران – نوروزی چهار محال (۱۴- صفر) فصل ۸۵ سپاهان اصفهان- باوندپور اسلام آباد (۱۳- صفر ) فصل ۷۸ مس کرمان – وحدت شهرکرد (۱۳- صفر) فصل ۸۳ تربیت یزد- پاس بیرجند (۱۳-۱) فصل ۸۶ شهباز تهران- صنعتی بهشهر ( ۱۲- صفر) فصل ۵۵ نیروی زمینی- آزادی بندر ریگ (۱۰- صفر) فصل ۸۷ استقلال تهران- جنوب زابل (۱۰-۱) فصل ۷۰

رکورد جالب دایی

با قهرمانی پرسپولیس در سال گذشته با مربیگری دایی باید گفت که قهرمانان فصل گذشته لیگ و جام حذفی ایران در فصل جاری هم تکرار شد و امیر قلعه‌نویی با تیم سپاهان و علی دایی با تیم پرسپولیس برای دومین سال متوالی به عنوان قهرمانی دست یافتند. البته دایی تنها مربی تاریخ حذفی است که در دو سال متوال قهرمان شده است .

قهرمانی انحصار ی !

سايپا تنها تيمي است که با استفاده از قانون گل زده در خانه حريف (جنوب اهواز ) موفق به کسب عنوان قهرماني در سال ۷۲ شد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.047 seconds.